Att leka fram en reklamfilm – om när en idé föds

Mitt arbetsliv kan tyckas spretigt. Många olika bollar i luften hela tiden. Så har det varit i över tio år nu då ketchupeffekten är en av de naturlagar vi frilansare styrs av. Inget, lite och sedan allt på en och samma gång.

Ansökningar som skall in, böcker som jag vill skriva klart, marknadsföring och försäljning av ”Carpe that fucking diem – en fyll-i-bok om mina första år som förälder”.

Jag arbetar också med filmerna till Alingsås museums nya utställning med premiär i september 2017. Ett roligt och hedersvärt uppdrag. 

Men i vissa fall är det spretiga bra. Det gör att man hela tiden ser nya samband mellan saker.

Jag hade kameran jag hyrt för museeuppdraget hemma den morgonen. Jag hade också precis  träffat en konsult om just försäljning av fyll-i-boken. Så mitt huvud var upptaget av de två helt olika jobben. Det här är verkligen ett bra exempel på när en idé föds. När två helt olika saker paras ihop och blir något helt nytt. När tillfälligheter och omständigheter skapar den kreativa gnistan.

Det här är också en av fördelarna med att jobba ensam hemma. Att man kan leka loss, inte ta sig själv på så stort alvar och inte behöva fråga någon om lov.

 

DU KAN SE DEN FÄRDIGA FILMEN HÄR

Med lekfulla hälsningar;

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *